TK
Prawo Gogola: Artykuł XI. O kadrach i finansach teatru
Mikołaj Gogol| Moskwa| Petersburg| Rewizor| teatr
włącz czytnikTeraz przyszedł czas na sprawy finansów. Na początku wspomnianego tekstu Gogola możemy przeczytać: „Zrozumiano to w niektórych miejscach Europy – prawdziwie ambitny teatr dramatyczny jest tam wyodrębniony i korzysta, jako jedyny, ze wsparcia rządowego”. Owe „niektóre miejsca Europy” nie są wcale trudne do identyfikacji, wszak Gogol w ostatnich latach nieustannie bywał między Paryżem, Wenecją, Rzymem, Florencją i Wiedniem. Ale można być niemal równie pewnym, że do tych „miejsc Europy” zaliczył też Moskwę i Petersburg, których wielkie teatry były od dawna finansowane z carskiej szkatuły.
Tak oto Wschód i Zachód Europy zostały przez Gogola pochwalone za dbałość o wspieranie sztuki dramatycznej przez ich rządy. Rzecz o tyle godna uwagi, że zazwyczaj nie miał on dla Zachodu żadnego dobrego słowa…
*Marian Sworzeń ur. 1954, prawnik, pisarz, członek PEN Clubu, ostatnio wydał „Opis krainy Gog”
Poprzednia 123 Następna
Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.
Artykuły powiązane
Brak art. powiąznych.
Załączniki
Komentarze
Polecane
-
Oświadczenie Andrzeja Rzeplińskiego, prezesa Trybunału Konstytucyjnego
Andrzej Rzepliński -
Kaczorowski: Mitteleuropa po triumfie Trumpa
Aleksander Kaczorowski -
Piotrowski: Trybunał Konstytucyjny na straży wolnych wyborów i podstaw demokracji
Ryszard Piotrowski -
Prawnicy wobec sytuacji Trybunału Konstytucyjnego, badania i ankieta
Kamil Stępniak -
Skotnicka-Illasiewicz: Młodzież wobec Unii w niespokojnych czasach
Elżbieta Skotnicka-Illasiewicz
Najczęściej czytane
-
O naszym sądownictwie
Jan Cipiur -
Przepraszam, to niemal oszustwo
Stefan Bratkowski -
iACTA alea est
Magdalena Jungnikiel -
TK oddalił wniosek Lecha Kaczyńskiego dotyczący obywatelstwa polskiego
Redakcja -
Adwokat o reformie wymiaru sprawiedliwości
Rafał Dębowski
Brak komentarzy.