Państwo
Poczta Polska wprowadza ostatnie zmiany na miesiąc przed uwolnieniem rynku pocztowego
listy priorytetowe| Paweł Włoch| Poczta Polska| przesyłki| usługi pocztowe| uwolnienie rynku
włącz czytnikPrzesyłki Poczty Polskiej będą szybciej trafiały do adresatów. Firma dostała blisko 900 tys. dolarów, czyli 3 mln zł od Światowego Związku Pocztowego, na rozbudowę systemu poprawiającego monitorowanie terminowości dostarczania listów i paczek. Pocztowcy pracują również nad nowymi usługami, w tym internetowymi, co ma poprawić jakość obsługi i przyciągnąć nowych klientów. Wszystko po to, by móc zmierzyć się z prywatnymi operatorami po otwarciu rynku pocztowego od nowego roku.
Poczta Polska zainstaluje w najbliższym czasie dodatkowy przenośny sprzęt pomiarowy w 100 największych placówkach i 20 punktach przeładunkowych. Ma to pozwolić na szybką diagnozę sytuacji i natychmiastową reakcję w przypadku opóźnień, przede wszystkim w węzłach ekspedycyjno-rozdzielczych, ale także na etapie ostatniej mili, czyli dostarczania do adresata.
– Szacujemy, że ostatnią bramkę zamontujemy w trzecim kwartale przyszłego roku. Cały system już rozbudowany w pełni będzie funkcjonował przed Świętami Bożego Narodzenia roku 2013 – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Paweł Włoch, członek zarządu Poczty Polskiej.
Bramki mają badać przesyłki kontrolne ze specjalnymi kodami identyfikacyjnymi. Zebrane w ten sposób dane będą automatycznie przekazywane do jednostki centralnej, która tworzy wspólną bazę danych i pozwala na sporządzanie szczegółowych analiz.
Już 2011 rok przyniósł znaczącą poprawę terminowości doręczeń, zarówno przesyłek listowych, jak i paczek. Ostatni raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej dowodzi, że w pierwszej połowie tego roku wskaźniki także poszły w górę. Nie jest realizowany tylko jeden cel – dotyczący listów priorytetowych, które mają być doręczane następnego dnia po ich nadaniu.
– Terminowość paczek krajowych w tej chwili kształtuje się na poziomie 99,9 proc. – podkreśla Paweł Włoch. – Zawsze skala powoduje jakieś nieprawidłowości. Dla przykładu, przez węzeł w Warszawie, który jest największym w kraju, dziennie przechodzi 1,5 mln listów zwykłych, 300-500 tys. listów poleconych i około 40 tys. paczek. Opóźnienia się zdarzają, ale w tej chwili już jest na tyle mała skala, że spełniamy wszystkie wskaźniki określone w rozporządzeniu [Ministra Infrastruktury z 9 stycznia 2004 roku ws. wykonywania powszechnych usług pocztowych – red.] – zapewnia.
Trwają także prace nad rozwojem usług internetowych i ubezpieczeniowych oraz porządkowaniem umów wewnętrznych podpisanych jeszcze ponad 50 lat temu. W I kwartale przyszłego roku mają pojawić się też tzw. usługi hybrydowe – e-kartki czy e-listy, które polegają m.in. na zamianie przesłanego przez klienta maila na przesyłkę tradycyjną i dostarczeniu do adresata.
Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.
Załączniki
Komentarze
Polecane
-
Oświadczenie Andrzeja Rzeplińskiego, prezesa Trybunału Konstytucyjnego
Andrzej Rzepliński -
Kaczorowski: Mitteleuropa po triumfie Trumpa
Aleksander Kaczorowski -
Piotrowski: Trybunał Konstytucyjny na straży wolnych wyborów i podstaw demokracji
Ryszard Piotrowski -
Prawnicy wobec sytuacji Trybunału Konstytucyjnego, badania i ankieta
Kamil Stępniak -
Skotnicka-Illasiewicz: Młodzież wobec Unii w niespokojnych czasach
Elżbieta Skotnicka-Illasiewicz
Najczęściej czytane
-
O naszym sądownictwie
Jan Cipiur -
Przepraszam, to niemal oszustwo
Stefan Bratkowski -
iACTA alea est
Magdalena Jungnikiel -
TK oddalił wniosek Lecha Kaczyńskiego dotyczący obywatelstwa polskiego
Redakcja -
Adwokat o reformie wymiaru sprawiedliwości
Rafał Dębowski
Brak komentarzy.