TK



Nowe zadania ministra administracji i cyfryzacji

centra powiadamiania ratunkowego| Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji| ustawa o działach administracji rządowej| zbiórka publiczna

włącz czytnik
Nowe zadania ministra administracji i cyfryzacji
Posiedzenie Rady Ministrów. Foto: KPRM

Obowiązująca od 8 września nowelizacja ustawy o działach administracji rządowej rozszerza działania ministra właściwego do spraw administracji publicznej na związane m.in. z zapobieganiem i usuwaniem skutków klęsk żywiołowych oraz innych podobnych zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu powszechnemu.

Nowe zadania tego resortu wynikają z ustawy z 13 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 8 sierpnia 2012 r., poz. 908).

Do kompetencji MAC należy także udzielanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych, a do działu informatyzacji (który również należy obecnie do MAiC) dodano m.in. przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu i rozwój usług świadczonych drogą elektroniczną oraz usług na żądanie.

Zgodnie z nową ustawą, minister właściwy do spraw administracji publicznej określi m.in. sposoby przeprowadzania zbiórek publicznych i zakres kontroli nad ich przeprowadzaniem, uwzględniając zwłaszcza potrzebę zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa zbieranych ofiar. Rozporządzenie określi w szczególności formy prowadzenia zbiórek publicznych, miejsca ich prowadzenia, niezbędne dane, jakie powinien zawierać plan, sposoby sporządzania dokumentacji dotyczącej przebiegu akcji zbiórkowej, wymogi, jakim powinna odpowiadać legitymacja osoby przeprowadzającej zbiórkę, oraz niezbędne informacje, jakie musi zawierać publiczne ogłoszenie wyników zbiórki.

Minister właściwy do spraw administracji publicznej w porozumieniu z ministrem zdrowia i ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określi zasady organizacji, sposób funkcjonowania oraz realizacji zadań centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego.

Na podstawie tej samej nowelizacji, minister spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem finansów określi wysokość i tryb wnoszenia opłaty za wydanie licencji pracownika ochrony oraz wysokość opłaty za wydanie dokumentu licencji w kwocie nieprzekraczającej połowy minimalnego miesięcznego wynagrodzenia za pracę, jak również biorąc pod uwagę rzeczywiste koszty jej wydania oraz dopuszczalne możliwości uiszczania opłaty.

Natomiast minister zdrowia został zobowiązany do określenia w porozumieniu z ministrem spraw wewnętrznych i finansów sposobu, zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania badań lekarskich i psychologicznych osób ubiegających się o wydanie licencji oraz posiadających licencję pracownika ochrony fizycznej i tryb wnoszenia opłat za te badania, uwzględniając konieczność przyjęcia obiektywnych i niezbędnych kryteriów oceny stanu zdrowia oraz kwalifikacje podmiotów prowadzących badania.

Krzysztof Sobczak

lex.pl

Państwo

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.