Publicystyka



Na wokandzie: Magia sprzedaży

adwokat| biznes prawniczy| kancelaria prawna| marketing| radca prawny| sprzedaż| zawód prawnika

włącz czytnik

W poszukiwaniu niszy

To właśnie osobowość prawnika ma w sprzedaży jego usług kluczowe znaczenie. Nie można przecież uciec od samego siebie, w ostatecznym rozrachunku „sprzedaje się” siebie – swoją osobowość, dopiero potem umiejętności merytoryczne. To osobowość prawnika determinuje, czy potrafi pójść na lunch z nieznanym klientem i rozmawiać z nim o biznesie, branży, a następnie przejść płynnie do tego, co sam może zaoferować (czytaj: sprzedać) klientowi; czy potrafi pójść na konferencję i w przerwie kawowej zapoznać nowe osoby, samodzielnie podchodząc, inicjując rozmowę i prowadzić ją tak, by skierować na tory sprzedażowe.

Jedni doskonale odnajdą się w roli niezależnych ekspertów prawa własności intelektualnej, inni prowadząc większe projekty restrukturyzacyjne w korporacjach prawnych, jeszcze innych motywuje fakt posiadania własnego biznesu i samodzielne decydowanie o kształcie firmy, nawet kosztem jej wielkości i rodzaju klientów. Ważne w tym wszystkim, by dobrze siebie poznać. Pomocne będą tu testy kompetencyjne typu Insights, MBTI, Facet5, a nawet wsparcie profesjonalnego coacha na wczesnym etapie kariery.

Autor jest partnerem w TheStorm – firmie doradczej dla branży prawnej. Z wykształcenia prawnik, przez ponad 10 lat zdobywał doświadczenie w PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young, Baker & McKenzie oraz Domański Zakrzewski Palinka, gdzie odpowiadał za działy rozwoju biznesu.

Poprzednia 2345 Następna

Publicystyka

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.