TK



Deloitte: Bezpieczeństwo informacyjne fundamentem rozwoju firm z sektora TMT

bezpieczeństwo informacyjne| BYOD| Deloitte| Jakub Bojanowski| ochrona danych osobowych| ochrona informacji| sektor TMT| urządzenia mobilne

włącz czytnik
Deloitte: Bezpieczeństwo informacyjne fundamentem rozwoju firm z sektora TMT

W 2013 r. priorytetem dla menedżerów z sektora Technologii, Mediów i Telekomunikacji (TMT) w dziedzinie bezpieczeństwa informacji będzie opracowanie strategii działania dostosowanej do strategii biznesowej przedsiębiorstwa.

Zapewnienie bezpieczeństwa informacji nie jest już tylko koniecznością wynikającą z przepisów prawa lub regulacji sektorowych, lecz staje się argumentem przewagi konkurencyjnej. Zmiana ta jest wyzwaniem dla menedżerów zarządzających bezpieczeństwem informacji, którzy muszą pogłębić wiedzę o produktach i usługach oferowanych przez swoje przedsiębiorstwa i sięgnąć po innowacyjne narzędzia zdolne dopasować się do ewoluujących wymagań biznesowych. Klienci firm z sektora TMT mogą oczekiwać nowych usług, których fundamentem będzie bezpieczeństwo platform komunikacyjnych. Na przeszkodzie mogą jednak stanąć pieniądze, gdyż blisko połowa spółek dostrzega braki w swoim budżecie przeznaczonym na ochronę informacji. To najważniejsze wnioski z szóstej edycji badania „2013 TMT Global Security Study” przeprowadzonego przez firmę doradczą  .

Jeszcze rok temu menedżerowie pracujący w branży TMT uważali, że zapewnienie zgodności z przepisami i procedurami jest decydującym czynnikiem zapewniającym ochronę danych przed atakami z zewnątrz. W najnowszej edycji badania odpowiedź ta nie znalazła się nawet w pierwszej dziesiątce wskazań respondentów reprezentujących ponad 120 największych firm tego sektora na świecie. Okazało się bowiem, że nie tylko sama ochrona informacji jest istotna, ale także odporność i elastyczność systemów organizacji wobec nowych typów zagrożeń. Dlatego oprócz wyboru odpowiedniej strategii i ustalenia planu działania, wśród ważnych kroków przybliżających spółki do zapewnienia adekwatnego do potrzeb poziomu bezpieczeństwa teleinformatycznego znalazły się także: bezpieczeństwo urządzeń mobilnych oraz ciągły trening reakcji na zagrożenia.

- Cieszy nas przełomowa zmiana w postrzeganiu obszaru bezpieczeństwa informacji. Awansując z pozycji wymagania regulacyjnego staje się on ważnym elementem produktów i usług oferowanych przez firmy z sektora TMT – wyjaśnia Jakub Bojanowski, Partner w Dziale Zarządzania Ryzykiem Deloitte.- Zarówno klienci jak i kadra zarządzająca firm z sektora nowych technologii zaczynają dostrzegać znaczenie bezpieczeństwa informacji oraz świadomie dokonywać wyborów – dodaje.

Niezależnie od zmieniającej się percepcji roli bezpieczeństwa informacji w organizacji zaufanie do już istniejących systemów ochrony przeciwko zewnętrznym zagrożeniom jest duże. Aż 88 proc. menedżerów uważa, że ich spółki są odpowiednio zabezpieczone przed atakami, a sześciu na dziesięciu jest zdania, że są w wystarczającym stopniu przygotowani na nowe rodzaje niebezpieczeństw. Jednocześnie, ponad połowa z nich przyznaje, że w ciągu ostatniego roku w ich organizacjach odnotowano przypadki skutecznych ataków, z czego w siedmiu procentach były to poważne incydenty. Biorąc pod uwagę dużą grupę podmiotów niezdolnych do wykrycia ataków na ich systemy IT, statystyki te są niewątpliwie zaniżone. Niestety, nawet jeżeli organizacje odnotowały naruszenie infrastruktury informatycznej, to rzadko efektem były rzeczywiste zmiany lub ujęcie sprawców.

Poprzednia 123 Następna

Debaty

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.