TK



Nieczyste zagrania marketingowe wokół UEFA EURO 2012

Ambush marketing| Euro 2012| Minister Sportu i Turystyki| nieuczciwa konkurencja| UEFA

włącz czytnik

Wydaje się, że marketing zwodniczy może być również zwalczany na podstawie art. 14 wspomnianej ustawy. Zgodnie z nim czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.  Wiadomościami takimi są nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, w szczególności o wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach czy sytuacji gospodarczej lub prawnej.

Warto zaznaczyć, że w innych krajach przy okazji wielkich wydarzeń sportowych na czas rozgrywek wprowadza się specjalne przepisy, które skuteczniej chronią oficjalnych sponsorów. W Polsce tego zabrakło, zaś działania wielu firm można określić jako swego rodzaju kpinę z ogólnych deklaracji złożonych przez nasz kraj wobec UEFA.

Monika Kowalczyk, rzecznik patentowy, Chałas i Wspólnicy Kancelaria Prawna

Poprzednia 123 Następna

Publicystyka

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Artykuły powiązane

Brak art. powiąznych.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.