TK



Szpital w Blachowni – reaktywacja

Blachownia| dzierżawca| nadwykonania| NSA| Polska Grupa Medyczna| powiat częstochowski| SP ZOZ| szpital| umowa dzierżawy| wojewoda śląski

włącz czytnik

Nowy przetarg

Po uprawomocnieniu się wyroku sądowego potwierdzającego ważność umowy dzierżawy Zarząd Powiatu wypowiedział dzierżawcy umowę dzierżawy korzystając z zapisu tej umowy, który mówił o możliwości rozwiązania łączącej strony umowy w trybie dwunastomiesięcznym. Trochę to trwało, ale musieliśmy czekać na prawomocny wyrok sądu, bowiem wypowiedzieć można tylko ważną umowę. Dwunastomiesięczny tryb wypowiedzenia potrzebny był nam, by mieć czas na ogłoszenie nowego przetargu i jego rozstrzygnięcie. Potrzebny był także by stworzyć  możliwość zawarcia porozumienia pomiędzy starym a nowym dzierżawcą, a gdyby do tego nie doszło, potrzebny był  czas na zamówienie i zgromadzenie całkowitego wyposażenia szpitala.

Od czasu wypowiedzenia umowy do ogłoszenia nowego przetargu upłynęło jednak ponad cztery miesiące. Wynikało to z tego, że pojawiła się inicjatywa części pracowników szpitala, którzy planowali utworzenie spółki i prowadzenie szpitala. Niestety, nic z tej inicjatywy nie wyszło. W zasadzie była to gra pozorów, bo w ciągu kilku miesięcy nie zrobiono ani jednego kroku by ten plan próbować wcielić w życie. Nawet nie zawiązano spółki. Nie otrzymaliśmy też żadnych konkretnych planów poza pismami wyrażającymi bliżej nieokreśloną ochotę nie bardzo wiadomo na co i twierdzeniami, że niemoralne jest, by Powiat zarabiał na leczeniu.

Tak więc mimo przesunięcia terminu ogłoszenia przetargu nic z tej inicjatywy nie wyszło poza stratą cennego czasu. Zarząd Powiatu ogłosił pierwszy przetarg do którego nikt nie przystąpił. Tego można się było spodziewać, bowiem kwota dzierżawy na obecne warunki była zbyt duża. Do drugiego przetargu ogłoszonego 15 kwietnia przystąpiły dwie firmy. Jedna z ofert  została odrzucona ponieważ nie spełniała warunków określonych w specyfikacji. Zarząd oczekiwał kilkuletniego doświadczenia w leczeniu szpitalnym a jedna z ofert tego warunku nie spełniała. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło 29 maja 2013r. Wygrała go  Polska Grupa Medyczna z siedzibą w Gliwicach, z którą w dniu 25 czerwca podpisaliśmy umowę. Niezwłocznie też zorganizowaliśmy spotkanie Zarządu Powiatu z Zarządem Polskiej Grupy Medycznej i byłym dzierżawcą po to, by umożliwić stronom podjęcie rozmów dotyczących  przejęcia szpitala. Umowa z dzierżawcą miała się skończyć w dniu 30 listopada 2013 roku, a PGM przejmowała szpital  od  1 grudnia 2013r. Niestety, nie doszło do zawarcia porozumienia pomiędzy „starym” a „nowym” dzierżawcą, musiała więc nastąpić przerwa w pracy szpitala. 25 listopada szpital w Blachowni zaprzestał przyjmowania pacjentów i do 30 listopada wszyscy pacjenci opuścili szpital. Na szczęście obyło się bez ewakuacji pacjentów i związanego z tym zamieszania i narażenia ich zdrowia na niebezpieczeństwo. Praktycznie do końca listopada budynki szpitala zostały też opróżnione z wszelakiego sprzętu jako, że był on własnością dzierżawcy.  Z budynku usunięto resztki nie nadających się do niczego sprzętów i został on gruntownie posprzątany. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że budynki szpitala - wbrew rozpowszechnianym plotkom – w żaden sposób nie zostały zdewastowane. Nie było powyrywanych kontaktów czy kranów. Nie było porozbijanych ani wyrwanych umywalek. Mimo to niektórzy lubowali się w tworzeniu i kolportowaniu takich plotek i nie przekonała ich nawet wizytacja budynków szpitalnych. Została także w stanie nienaruszonym instalacja solarna na dachu budynku, choć i  ta podobno też miała zniknąć, jak głosiła rozpowszechniana plotka.

Publicystyka

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.