Państwo



Fundusze sołeckie – instrument partycypacji na obszarach wiejskich

fundusz sołecki| gmina| Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji| partycypacja| sołectwo

włącz czytnik

Wprowadzenie tych progów brzegowych zwrotu środków przeznaczonych na  fundusz sołecki z budżetu państwa skutkowało właśnie potrzebą wydania wspomnianego rozporządzenia przez MAiC. Chodzi o umożliwienie administracji centralnej monitorowania poziomu wydatkowania pieniędzy na takie wsparcie funduszy sołeckich w skali całego kraju. Dotycząca ich ustawa wprowadziła także określony w trybie wzrastającym każdego roku maksymalny limit wydatków, które na ten cel mogą być przeznaczone z budżetu państwa (w 2014 r. – 68 000 tys. zł, w 2015 r. – 98 000 tys. zł, w 2016 r. – 129 000 tys. zł, itd.). W związku z tym ministerstwo właściwe do spraw administracji musi mieć możliwość obserwowania, jaka suma środków została już na ten cel spożytkowana. W związku z tym obowiązek terminowego raportowania pod rygorem utraty uprawnienia do zwrotu został nałożony na organy wykonawcze poszczególnych gmin. Zgodnie z nim do 31 lipca roku poprzedzającego rok budżetowy wójt (burmistrz lub prezydent miasta) musi przekazać wojewodzie informację o wysokości środków przypadających na dane sołectwa oraz wysokość kwoty bazowej, od której liczona jest stawka uprawnionego zwrotu (czyli wspomniany próg procentowy, wynoszący od 20 do 40%). Zbiorcza informacja od wojewodów ma w dalszej kolejności trafiać do MAC.

Państwo

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.