Świat
Wydatkowanie środków europejskich w rękach lokalnych społeczności - przykład Wysp cz.2
EFS| Fundusz Regionalnego Wzrostu| fundusze europejskie| LEP - Local Enterprise Partnerships| Partnerstwo Lokalnej Przedsiębiorczości| RLKS| UE| Wielka Brytania
włącz czytnikPrzyjęcie omawianego rozwiązania przez Anglików jest także ich sposobem na wypełnienie wymogów wprowadzonej art. 5 rozporządzenia ogólnego „zasady partnerstwa”. Dlatego też rząd w swoim dokumencie programowym deklaruje, iż każde LEP musi opracować własną strategię działania z szerokim spektrum organizacji o profilu gospodarczym, społecznym i środowiskowym. Wprost wymienia też przedsiębiorstwa społeczne, towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych, inicjatywy na obszarach wiejskich, związki zawodowe, administrację lokalną, przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego, uniwersytety i placówki edukacyjne oraz agencje zajmujące się przeciwdziałaniem dyskryminacji i promocją zatrudnienia.
Zasady funkcjonowania posiadających tak rozbudowane funkcje LEP-ów nie zostały jednak nigdzie prawnie uregulowane. W krajowych dokumentach strategicznych określono tylko ogólne ramy brzegowe. To z nich wynika, iż struktury zarządzania LEP-ów muszą być dostatecznie stabilne i przejrzyste, by zapewnić odpowiedzialność za dostarczanie świadczeń miejscowej ludności. W innych sferach poszczególne partnerstwa mogą różnić się między sobą, zarówno w odniesieniu do formy ich działalności, jak i spełnianej funkcji, przyjmując rozwiązania pozwalające im na działania najlepiej odpowiadające lokalnym potrzebom i możliwościom. Jedne partnerstwa mogą więc potrzebować osobowości prawnej lub ustanowionego organu odpowiedzialnego za podejmowane zobowiązania. Dotyczy to jednak wyjątkowych okoliczności, jak chęci objęcia w posiadanie majątku lub związania się umową na dostarczenie konkretnych usług publicznych. Inne LEP-y, nie planując takiej działalności, mogą tego nie potrzebować. Zasady działania i status prawny każdego partnerstwa ustalają jego członkowie. To oni przecież powinni wiedzieć najlepiej, co chcą razem zrealizować i jak należy się do tego przygotować (zob. pkt. 2.9 „białej księgi” Local Growth…).
Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.
Załączniki
Komentarze
Polecane
-
Oświadczenie Andrzeja Rzeplińskiego, prezesa Trybunału Konstytucyjnego
Andrzej Rzepliński -
Kaczorowski: Mitteleuropa po triumfie Trumpa
Aleksander Kaczorowski -
Piotrowski: Trybunał Konstytucyjny na straży wolnych wyborów i podstaw demokracji
Ryszard Piotrowski -
Prawnicy wobec sytuacji Trybunału Konstytucyjnego, badania i ankieta
Kamil Stępniak -
Skotnicka-Illasiewicz: Młodzież wobec Unii w niespokojnych czasach
Elżbieta Skotnicka-Illasiewicz
Najczęściej czytane
-
O naszym sądownictwie
Jan Cipiur -
Przepraszam, to niemal oszustwo
Stefan Bratkowski -
iACTA alea est
Magdalena Jungnikiel -
TK oddalił wniosek Lecha Kaczyńskiego dotyczący obywatelstwa polskiego
Redakcja -
Adwokat o reformie wymiaru sprawiedliwości
Rafał Dębowski
Brak komentarzy.