Publicystyka



Homo tabloidus i tabloidowy świat

dziennikarstwo| media| stereotypy| tabloidy| tabloidyzacja mediów| working class| „Super Express”

włącz czytnik

Kultura tabloidów, mimo że wciąż jest jednym z wyborów postrzegania świata, anektuje coraz to nowe obszary. Zjawisko to dotyczy całej kultury, nie tylko mediów. Homo tabloidus to postawa życiowa, sposób odczytywania rzeczywistości, postrzegania relacji społecznych, ludzkich działań, ale także obszar manifestacji buntu i oporu wobec dominujących w głównym obszarze kultury sposobów widzenia świata. Niestety, w dzisiejszej polskiej wersji homo tabloidus nie jest wyposażony w mechanizmy obronne Adasia Miauczyńskiego z Dnia świra. Powiedziałabym nawet, że kolejne „tabletki” powodują coraz większy rozstrój żołądka i chaos poznawczy.

Esej w pełnej wersji ukazał się w zimowym wydaniu kwartalnika Instytutu Idei “Polacy: kim jesteśmy, kim będziemy” – do pobrania tutaj.

*dr hab. Małgorzata Bogunia-Borowska – socjolog kultury i mediów, adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Instytut Obywatelski

Poprzednia 4567 Następna

Publicystyka

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Artykuły powiązane

 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.