TK



Prawnik emocjonalny

gry komunikacyjne| Gustaw Jung| Johan Huizinga| ludyczność| marketing| media| stereotypy| zawód prawnika

włącz czytnik

Z pewnością za wcześnie jeszcze na pokazywanie prawników jako wyjętych spod prawa, bo narracja oparta o ten wzorzec osobowy byłaby już klasycznym ilinksem – absurdem i oszołomieniem, na które nie są jeszcze gotowe ani organizacje prawnicze, ani klienci, nawet ci należący do kategorii klientów zabawy.

Nieżyciowe ograniczenia

Problem z grami komunikacyjnymi, archetypami i rozrywką w marketingu usług prawniczych polega przede wszystkim na wewnętrznym przekonaniu prawników, że tak nie wolno, że tak nie wypada, że prestiż i szacunek dla tego zawodu bierze się z powagi, mądrości i mroczności wykonujących go osób. Skutkuje to utrzymywaniem przepisów uniemożliwiających wprowadzenie elementów emocji i zabawy do komunikacji społecznej przedstawicieli tej grupy zawodowej.

 

Slogan vs. paragraf
Oto kilka przykładów sloganów promocyjnych odwołujących się do teorii archetypów i gier komunikacyjnych – do twórczego zastosowania w działaniach promocyjnych kancelarii prawniczej:
• Przy kawie porozmawiamy o Twoich problemach (archetyp miłości i wspólnoty) – slogan w połączeniu z fotografią stołu konferencyjnego (jasne, optymistyczne tło) z dwoma krzesłami stojącymi obok siebie. Na stole stoją dwie filiżanki z gorącą (dymiącą) kawą, obok leżą ciastka, kodeks i akta.
• Jestem mężem i ojcem, a poza tym znam się na prawie (archetyp miłości i wspólnoty) – slogan w połączeniu z fotografią uśmiechniętej grupy ludzi (mężczyzna, kobieta, dwoje dzieci) bądź rodziny siedzącej przy stole. Wszystko w jasnych, radosnych kolorach.
• Nie jestem czarodziejem, ale mogę Ci pomóc (archetyp osiągnięć) – slogan w połączeniu z fotografią biurka albo stołu konferencyjnego, przy którym siedzą zaczytany w dokumentach prawnik (może być w garniturze i pod krawatem) oraz spokojny, zrelaksowany klient. Z boku stołu albo w jego centrum leży czarodziejska różdżka, może być złamana. Optymistyczne, jasne kolory.
• W dzieciństwie chciałem być supermenem, dziś rozwiązuję supersprawy (archetyp osiągnięć) – slogan w połączeniu z fotografią z wnętrza typowej kancelarii (ciemny, ciężki, bardzo poważny nastrój). Za biurkiem siedzi stereotypowy młody prawnik w czarnym krawacie, na ścianie za nim plakat z filmu „Supermen”.
• Tę partię wygram, podobnie jak i wszystkie inne (gra typu mimicry) – slogan w połączeniu z fotografią rozgrywki szachowej. Przy szachownicy siedzi prokurator w todze (w zależności od profilu kancelarii może to być także urzędnik, sędzia, etc.) oraz prawnik (też w todze lub w innym stroju), sytuacja na szachownicy nie pozostawia żadnych wątpliwości, kto będzie zwycięzcą, co widać również na twarzach graczy.

 

Publicystyka

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Artykuły powiązane

Brak art. powiąznych.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.