Publicystyka
O wartościach
Arystoteles| David Hume| dobro| Henryk Elzenberg| Immanuel Kant| Leszek Kołakowski| mit| Platon| Roman Ingarden| sprawiedliwość| Stefan Themerson| Tora| Władysław Tatarkiewicz
włącz czytnikZacznijmy od końca; z jednej strony powiada Hume, że to impresje, uczucia a nie rozum stanowią o „poczuciu sprawiedliwości”, z drugiej zaś – twierdzi, że sprawiedliwość powstaje sztucznie na mocy konwencji. Jeżeli tak jest, to tu również nie ma żadnego logicznego przejścia między „impresjami” i „uczuciami” a konwencją lub umową, albowiem każdy „sztuczny byt – umowa, konwencja” jest „bytem” wysnutym z rozumu, „sztucznym wynalazkiem, który ma służyć temu dobru”, powstałym z namysłu/rozumu tych wszystkich, którzy dbają za wszelką cenę o swój własny interes.
Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.
Załączniki
Komentarze
Polecane
-
Oświadczenie Andrzeja Rzeplińskiego, prezesa Trybunału Konstytucyjnego
Andrzej Rzepliński -
Kaczorowski: Mitteleuropa po triumfie Trumpa
Aleksander Kaczorowski -
Piotrowski: Trybunał Konstytucyjny na straży wolnych wyborów i podstaw demokracji
Ryszard Piotrowski -
Prawnicy wobec sytuacji Trybunału Konstytucyjnego, badania i ankieta
Kamil Stępniak -
Skotnicka-Illasiewicz: Młodzież wobec Unii w niespokojnych czasach
Elżbieta Skotnicka-Illasiewicz
Najczęściej czytane
-
O naszym sądownictwie
Jan Cipiur -
Przepraszam, to niemal oszustwo
Stefan Bratkowski -
iACTA alea est
Magdalena Jungnikiel -
TK oddalił wniosek Lecha Kaczyńskiego dotyczący obywatelstwa polskiego
Redakcja -
Adwokat o reformie wymiaru sprawiedliwości
Rafał Dębowski
Brak komentarzy.