TK
Senat: Opinia Biura Legislacyjnego o ustawie o TK
Biuro Legislacyjne Senatu| Senat RP| Trybunał Konstytucyjny| ustawa o organizacji i trybie postępowania przed Trybunałem Konstytucyjnym
włącz czytnik„Art. 13. 1. Stosunki pracy z pracownikami Biura Trybunału wygasają z dniem 31 grudnia 2017 r., jeżeli:
1) do dnia 30 września 2017 r. nie zostaną im zaproponowane nowe warunki pracy i płacy, odpowiednio w Kancelarii Trybunału albo Biurze Służby Prawnej Trybunału, albo
2) przed dniem 15 grudnia 2017 r. odmówią przyjęcia nowych warunków pracy i płacy zaproponowanych im, odpowiednio w Kancelarii Trybunału albo Biurze Służby Prawnej Trybunału.
2. Pracodawca, nie później niż do dnia 30 września 2017 r. powiadamia na piśmie pracowników, o których mowa w ust. 1, o terminie wygaśnięcia stosunku pracy albo o skutkach nieprzyjęcia nowych warunków pracy i płacy, odpowiednio w Kancelarii Trybunału albo Biurze Służby Prawnej Trybunału.
3. Przepis ust. 1 nie wyłącza rozwiązania stosunku pracy w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.).
4. W przypadku wygaśnięcia stosunków pracy, o których mowa w ust. 1, albo ich rozwiązania z przyczyn niedotyczących pracowników, pracownikom, o których mowa w ust. 1 przysługuje odprawa pieniężna ustalana na zasadach określonych w art. 8 ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz. U. z 2016 r. poz. 1474).”;
7. W art. 15 w ust. 1 w pkt 2 znalazło się odesłanie, które nie pełni żadnej z funkcji przewidzianych w § 156 ust. 1 Zasad techniki prawodawczej (por. też odmienną redakcję art. 15 ust. 1 pkt 1 i 3).
Propozycja poprawki: art. 15 w ust. 1 w pkt 2 skreśla się wyrazy „, o których mowa w art. 6 ust. 2 pkt 8 ustawy wskazanej
8. Z kolei przepis art. 15 ust. 3 uchybia poprawności legislacyjnej z tego powodu, że determinuje (i to w sposób, który wywołuje zastrzeżenia redakcyjne) termin wejścia w życie aktów podustawowych (statutów, zarządzeń), podczas gdy to właśnie te akty powinny zawierać takie przepisy końcowe – § 38 ust 1 pkt 3 w zw. z § 141 Zasad techniki prawodawczej.
Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.
Artykuły powiązane
Załączniki
Komentarze
Polecane
-
Oświadczenie Andrzeja Rzeplińskiego, prezesa Trybunału Konstytucyjnego
Andrzej Rzepliński -
Kaczorowski: Mitteleuropa po triumfie Trumpa
Aleksander Kaczorowski -
Piotrowski: Trybunał Konstytucyjny na straży wolnych wyborów i podstaw demokracji
Ryszard Piotrowski -
Prawnicy wobec sytuacji Trybunału Konstytucyjnego, badania i ankieta
Kamil Stępniak -
Skotnicka-Illasiewicz: Młodzież wobec Unii w niespokojnych czasach
Elżbieta Skotnicka-Illasiewicz
Najczęściej czytane
-
O naszym sądownictwie
Jan Cipiur -
Przepraszam, to niemal oszustwo
Stefan Bratkowski -
iACTA alea est
Magdalena Jungnikiel -
TK oddalił wniosek Lecha Kaczyńskiego dotyczący obywatelstwa polskiego
Redakcja -
Adwokat o reformie wymiaru sprawiedliwości
Rafał Dębowski
Brak komentarzy.