TK



Legislacja w pigułce

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów| legislacja| nowelizacja| prawo do sądu| Rada Ministrów| RCL| rozporządzenie ministra| władza publiczna

włącz czytnik

Oczywiście, w każdym stadium pracują ludzie, mogą pojawić się błędy. Można je sprostować, ale w przewidziany prawem sposób. W razie różnic w tekście przekazanym do ogłoszenia, a opublikowanym – poprzez obwieszczenie o sprostowaniu błędu. Ale ten tryb nie może prowadzić do zmiany merytorycznej treści.

Błędy powstałe na wcześniejszym etapie, istniejące już „w oryginale” można usunąć poprzez nowelizację.

Z treści tych regulacji nie można wyciągać wniosku, że skoro akt już podpisany nie został jeszcze ogłoszony, a zawiera błędy, wolno ów akt po prostu podmienić.

Należy konsekwentnie go opublikować, błąd mężnie „przyjąć na klatę” i poprawić.

Przygotowując rozporządzenie zmieniające.

Praktyka, jaką pokazują dokumenty opublikowane przez Redakcję Studia Opinii  (Niebezpieczny precedens czy norma?) w przypadku rozporządzenia ustalającego siedziby i obszar właściwości sądów powszechnych, nie powinna w ogóle powstać. Beztroska w tej sprawie może mieć szczególnie bolesne konsekwencje.

Chodzi przecież o gwarantowane obywatelom prawo do sądu.

Do sądu ustanowionego ustawą, jak wymaga tego europejska Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności.

Studio Opinii

Poprzednia 12 Następna

Państwo

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.