TK



A. Herbet, M. Laskowska: Opinia prawna dotycząca projektu ustawy o Trybunale Konstytucyjnym (cz. 2)

włącz czytnik

Na marginesie należy zaznaczyć, że wadliwa praktyka, jaka ukształtowała się w omawianym zakresie i na którą powołuje się wnioskodawca (por. uzasadnienie projektu, s. 7), nie może być argumentem na rzecz jej przyszłej legalizacji.

4. Pierwsza narada (art. 48 ust. 2 i 3 oraz art. 87 pkt 1 proj. u. TK)

Przepisy art. 48 ust. 2 i 3 oraz art. 87 pkt 1 proj. u. TK wprowadzają nową, na poziomie regulacji ustawowej, instytucję „pierwszej narady”. W myśl tego ostatniego przepisu, określającego kompetencje przewodniczącego składu orzekającego, wyznacza on pierwszą naradę w sprawie nie później niż w ciągu 2 miesięcy od upływu terminu przedstawienia stanowisk przez uczestników postępowania. Natomiast art. 48 ust. 2 i 3 proj. u. TK przyznają Prezesowi Trybunału, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, m.in. ze względu na „możliwość dochowania terminu przeprowadzenia pierwszej narady” kompetencję do wyznaczenia sędziego sprawozdawcy bez zachowania kryteriów ogólnych (określonych w ust. 1) oraz do wyznaczenia terminu pierwszej narady składu orzekającego.

Trybunał Konstytucyjny

Zawartość i treści prezentowane w serwisie Obserwator Konstytucyjny nie przedstawiają oficjalnego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego.

 
 
 

Załączniki

Brak załączników do artykułu.

 
 
 

Komentarze

Brak komentarzy.